Tundra v srdci Evropy? V Krkonoších!
Právě to chce Správa KRNAP připomenout české veřejnosti prostřednictvím kampaně s názvem Krkonoše – tundra v srdci Evropy, která dnes začíná. Potrvá celý měsíc a byla podpořena grantem z fondů zemí EHS ¬– Islandu, Lichtenštejnska a Norska.
„Úkolem a cílem Správy Krkonošského národního parku, je ochrana přírody Krkonoš. Nástrojem, který k tomu ve značné míře využíváme, je komunikace s veřejností. Dlouhodobě se snažíme místním obyvatelům a návštěvníkům pomocí různých komunikačních aktivit vysvětlovat a připomínat, v čem spočívá hodnota národního parku a proč je nutné jej chránit. Krkonošská tundra je bez debat hlavním důvodem, proč v Krkonoších národní park máme,“ uvedl ředitel Správy KRNAP Jan Hřebačka. „Reklamní kampaň Krkonoše – tundra v srdci Evropy má za cíl dostat do povědomí veřejnosti, že v Krkonoších máme něco tak vzácného, že to nenajdete nikde jinde na světě, a proto ho musíme chránit podobně, jako chráníme třeba historické památky. Krkonoše nejsou jen sportovní areál pro outdoorové sporty, ale hlavně místo unikátní přírody z celosvětového pohledu,“ dodal Hřebačka.
„Reklamní kampaň se zabývá flórou a faunou arkto-alpínské tundry. Kreativní zpracování vychází ze skutečnosti, že jména rostlin a živočichů, kteří zde žijí, působí leckdy podivuhodně až magicky – kyhanka sivolistá, kropenáč vytrvalý, čepičatka rašelinná, zoubkočepka mechovitá, okáč rudopásný,“ přiblížil koncept Roman Heřman, výkonný ředitel Leones Production, která vyhrála výběrové řízení na plnění této veřejné zakázky. „Klíčový vizuální motiv kampaně je typografickým zpracováním těchto jmen. Jde o podobný princip, jako když pilot ve slavném Malém princi Antoina de Saint-Exupéryho nakreslí krabici a Malý princ si hned představí, že je uvnitř beránek a jak je veliký. Tento způsob podněcuje fantazii, zvědavost a chuť dozvědět se něco víc,“ upřesnil Tomáš Roreček, autor kreativního řešení.
V duchu tohoto kreativního konceptu je připravena inzerce, rozhlasový spot, internetové bannery, outdoorová reklama, PR články i aktivity na sociálních sítích. Důležitou součástí kampaně jsou veřejné osvětové akce na náměstích pěti vybraných měst (Jablonec, Liberec, Pardubice, Hradec Králové, Praha). Pro děti budou připravena interaktivní stanoviště, na kterých budou moci projevit svou kreativitu vymýšlením říkanek na jména krkonošské arkto-alpínské flóry a fauny nebo kreslením jejich ilustrací. Dospělí návštěvníci získají možnost dozvědět se pomocí interaktivního panelu různé podrobnosti a zajímavosti o tundře a jejích obyvatelích, prohlédnout si videa a fotografie či řešit zábavné kvízy.
Příběh vzniku arkto-alpínské tundry je jedinečný. V období čtvrtohorního zalednění postupoval ze severu ledovcový štít, s nímž pronikala až do střední Evropy severská tundra. Hřebeny hor se staly křižovatkou, na které došlo ke sblížení severské a alpské přírody. Když se později výrazně oteplilo, ledovce opět ustoupily k severu nebo do vysokých poloh Alp. V té době se nejvyšší hřebeny Krkonoš staly ostrovem, který od ostatních pohoří dělil rozlehlé středoevropské lesy. V dlouhodobé izolaci se zde ocitlo mnoho zástupců flóry a fauny dávných dob ledových.
Další informace o aktuálním dění na území Krkonošského národního parku i v jeho okolí najdete na facebookovém profilu http://www.facebook.com/spravakrnap
Kontakt:
Mgr. Radek Drahný, MBA, tiskový mluvčí, vedoucí oddělení styku s veřejností Správy KRNAP
tel.: 737 209 900, e-mail: rdrahny(zavináč)krnap.cz, www.krnap.cz
Tisková zpráva: Tundra v srdci Evropy? V Krkonoších! (doc 148 kB)
Inzerát: Tudnra v srdci Krkonoš (pdf 1,2 MB)