Exkurze a programy v přírodě
- Proč je hořec hořký (4.–9. třída, SŠ) – exkurze do různých částí Krkonoš zaměřené na botaniku, vegetační výškové stupně se zvláštním zřetelem na hořec tolitovitý, září, délka dle domluvy.
- Po stopách krkonošských ledovců (4.–9. třída, SŠ) – trasy z Pece p. Sněžkou nebo Špindlerova Mlýna zaměřené na geomorfologii, arkto-alpínskou tundru, rašeliniště, květen až říjen, na celý den.
- K čemu jsou dobré lišejníky (4.–9. třída, SŠ) – exkurze do různých částí Krkonoš zaměřené na biologii a ekologii lišejníků, ukázky některých druhů, květen až září, na půl dne.
- Jak kůrovec kůru kouše (4.–9. třída, SŠ) – východní Krkonoše, biologie a ekologie kůrovce, postavení kůrovce v přírodě, květen až září, na půl dne.
- Tvary a barvy Sluneční stráně (5.–9. třída, SŠ) – okolí Svobody nad Úpou, ochrana přírody v ČR, louky a péče o ně, botanika, jaro a podzim, na půl dne.
- Mravenčení (1.–9. třída, SŠ) – exkurze do různých částí Krkonoš, zaměřeno na biologii mravenců, pouze květen–září.
- Kos horský, turek ze severu (1.–9. třída, SŠ) – východní Krkonoše, objevitelská exkurze za ptačím vyslancem severských krajů, květen.
- Ptáci kolem nás (1.–9. třída, SŠ) – ornitologická vycházka v okolí školy, pozorování, poslech a určování ptáků, duben až květen.
- Krkonošský národní park a jeho zajímavosti (1.–9. třída, SŠ) – exkurze do různých částí Krkonoš, vhodné pro školní výlety, květen až říjen, celý den.